Az EXOS tapintás alapú VR Exoskeleton kesztyűjének a célja a virtuális tárgyak még jobb érzékelése

Az EXOS tapintás alapú VR Exoskeleton kesztyűjének a célja a virtuális tárgyak még jobb érzékelése

AZ EXOS egy új tapintásalapú VR kesztyű, mely lehetővé teszi a virtuális világban való fizikai tapintás érzését.

A tokiói bázisú Exiii fejleszti az eszközt, mely lehetővé teszi azt, hogy a virtuális valóságban a különböző fizikai erőbehatásokat is meg tudd különböztetni a kezeden, ezért ennek az a végeredménye, hogy érzed a virtuális tárgyakat.

Már írtam egy hasonló kesztyűről a Senso VR kontrollelről, mely rezgő motorokkal biztosítja az érzetet a VR világban, szintén egy nagyon ambiciózus elképzelése az érzékelésnek. Azonban az EXOS a különböző fizikai erőbehatásokat is meg tudja különböztetni, tehát a gyengébb és erősebb nyomásokat, ezért egy érdekes megközelítése lehet a VR-ben való tapintás érzékelésének a megoldásában.

Az EXOS készüléke segítségével nem ujjanként lehet érzékelni a tapintást. Az eszköz a hüvelykujj kivételével a többi négy ujjat úgymond egyben érzékeli, és egyben lehet őket mozgatni (mint egy kétujjas kesztyű). Lehet, hogy ez visszalépésnek tűnik a többi megoldáshoz képet, de így ez az exoskeleton kevésbé komplex és kevésbé robusztus. Így, hogy kevésbé összetett elméletileg még programozni is egyszerűbb rá.

Jelenleg még az eszköz fejlesztési fázisban van. Ahogy láthatod a fejlesztői videóban, még kábelekkel van egy PC-hez kötve és még nincs beépített mozgáskövető megoldása se. Ezáltal nem is lehet még megmondani, hogy mennyire jó maga az eszköz. Kitudja, mit hoz még a jövő, de nagyon izgalmasnak tűnik!

0 Komment

Szólj hozzá...