Mi a helyzet a kínai VR szemüvegekkel?

Mi a helyzet a kínai VR szemüvegekkel?

Észrevettem egy zavaró trendet a legtöbb hírekbe és kutatásban a virtuális szemüvegek terén – egy teljes figyelmetlenség a kínai termékek iránt.

Helyette minden figyelem az extra drága készülékekre irányul, mint az Oculus Rift, HTC Vive és a Sony Playstation. Igen, ezek a termékek jobb minőséget és jobb élményt kínálnak, még most legalábbis. De az ő célközönségük az igazi gamerek vastag pénztárcával, ami egy igen kis szegmens az összes emberhez képest, akik jelenleg szeretnének ilyet vásárolni.

Az első generációs szemüvegek gagyik voltak

Oké, az igaz, hogy az első kínai készülékek nem voltak igazán jók.

Elsőnek a filmnézéshez fejlesztettek olyan termékeket, amelyek sok okostelefonnal kompatibilisek voltak. Ennek az eredménye az lett, hogy a headsetek nehezek voltak és így kényelmetlen volt a hosszantartó fejmozgatás és a látómező is kicsi volt.

A 60-80 fok közötti látómező átlagosnak mondható. Összehasonlításként a Samsung Gear VR a jelenlegi „top” készülék látómezője 96 fokos a következő generáció már 110 fokos lesz.

A másik probléma a korai készülékekkel a dizájn ami az első Ocolus Rift készülék kinézetén alapulnak, amit gyakorlatilag egy tinédzser tervezett meg.


Mint például ezek a termékek:


 

Ezek a termékek még a piacon vannak és természetesen még mindig árulják őket. Valójában ezek mindenhol megtalálhatóak már, ezért jelentős eladásokat produkálnak mivel az áruk is 20USD alatt van. Szóval az emberek megveszik ezeket a kezdetleges készülékeket és ez meghatározza a véleményüket a kínai termékekről.

Miközben a korai headsetek amik Amerikában, Európában, Japánban és Oroszországban készültek sokkal szebbek és jobb jellemzőkkel bírnak, mint súlyban (könnyebb) és mint látómezőben is.

 

Fibrum
Durovis Dive
Homido
Merge VR

A legújabb kínai készülékek felülmúljak a régi márkákat

Azóta, mióta a Samsung kijött tavaly a Gear VR-rel. Ez az, ami alapjául szolgál az dizájnereknek manapság. Jól néz ki, és jól áll mind két nemnek is, és egy új minőségi célt adott a gyártóknak.

Samsung Gear VR


Természetesen néhány szempontból a Gear VR könnyebben lemásolható, mint más termékek. A fekete-fehér alap, a könnyű súly, az állítható lencsék és a kényelmes habszivacs miatt.

Mint például ezek a készülékek, amelyek már felül is múlták a Samsungét:

Deepoon V3
Baofeng Mojing 4
Baofeng Mojing XD
BoboVR Z4



Sok termék hordozza a Samgung Gear VR tulajdonságait, ha egymás mellé teszed őket könnyen összehasonlíthatod. Szóval mindent egybevetve, az új kínai készülékek sokkal szebbek, könnyebbek, kényelmesebbek, állítható a lencséjük, szélesebb a látókörük és – nem úgy, mint a Gear VR – szinte minden okostelefonnal működnek, nem csak egy típussal.

És a kínai gyártók már fejlesztenek is.

Néhányan már az ötödik generációs készüléküket fejlesztik. Boafeng Mojing, akinek már fél tucat terméke elérhető akár online, akár a kereskedőknél. A vállalat bejelentette, hogy ez év első 3 hónapjában több mint egymillió terméket adtak el világszerte.

Baofeng Mojing 2
Baofeng Mojing 3
Baofeng Mojing 4
Baofeng Mojing XD

 



Boafeng is egy a 100 különböző gyártó közül. A verseny elvadult és az innováció sebessége meghökkentő. Plusz szerencsénkre az új generációs fejlesztések árban nem haladják meg elődjeiket, sőt az elmaradott bejáratott nyugati márkákat sem.

Mindeközben a nyugaton már ismert márkák, mint a Homido, Merge VR, Durovis Dive továbbra is még az évekkel ezelőtt kifejlesztett első verziót értékesítik.

A következő generációs kínai készülékek trükkösebbek lesznek és már tartalmazni fognak további beépített kiegészítőket, mint többek között a beépített érzékelők, trackpad-et, több nyomógombot és hangerőszabályzót és nem elhanyagolhatóan saját fejlesztésű alkalmazást és virtuális felületet.

Néhány kínai gyártó már készít olyan készülékeket, amelyeknek van virtuális felülete, így nem kell kivenni a telefont a termékből, ha például alkalmazást akarunk váltani, de ezek többnyire csak Kínában elérhetőek, vagy kínai nyelven van az applikáció.

Huawei VR
Az egyik ilyen legérdekesebb headset ami nem csak egy típusú telefonnal működik, hanem támogatja szinte az összest nem a Samsung vagy Huawei terméke hanem a Pico 1 VR. Még csak most jött ki a piacra, stílusra hasonlít a Gear VR-hez és trackpadje is van. Szintúgy van hozzá saját alkalmazás is, de ez egyelőre még csak a hivatalos weboldalról elérhető a Google Play-ből még nem. Az alkalmazás kétnyelvű, így angol nyelven is lehet használni, de még nem teljes a rajta található tartalom.

Pico 1 VR

A mobil headsetek nem zsákutcák

Néhány szakértű úgy tartja, hogy a mobil alapú készülékek csak átmenti szakaszt képeznek, míg a fogyasztó meg nem veszi az „igazi” virtuális szemüveget – mint az Ocolus Rift és a HTC Vive.

De a Gear VR jól illusztrálta, hogy egyelőre a telefonok még nem annyira jók – egy okostelefont nem lehet összehasonlítani egy 250 ezer forintos számítógépre csatlakoztatható (egy olyan számítógép, amelyen kényelmesen fut az Ocolus Rift szintúgy 200 ezer forint) eszközzel – de a célnak tökéletesen megfelelnek.

Plusz figyelembe kell venni, hogy a technológia milyen gyakran fejlődik.

Az asztali gépeket, laptopokat és konzolokat 5-6 évente cserélnünk kell és ezek drágák, így mindenki arra törekszik, hogy a lehető legolcsóbb legyen, ami még kiszolgálja az igényeket.

Ehhez képest az okostelefonokat 1-2 évente cseréljük vagy akkor mikor eltör vagy elveszítjük vásárolunk egy újat. A zsebünkbe cipeljük, véletlen beleejtjük a wc-be, bereped a kijelző és állandóan a barátok és rokonok mobiljaihoz viszonyítjuk őket.

És mi mindig új alkalmazásokat töltünk le, és egy király új alkalmazás nagyobb felbontást igényel, jobb processzort, szóval motiváltak leszünk arra, hogy új telefont vegyünk.

Az IDC jelentése szerint az eladók 1,4 milliárd okostelefont szállítottak le tavaly, ami újabb rekordnak számít, mivel az előző csúcs a 2014 es 1,3 milliárd ami 10,1% maradt el a tavalyihoz képest.

Mindeközben a PC eladásban ugyan ez a szám mindössze 276 millió volt tavaly ami 2014-es 308 millióhoz képest 10,4%-os visszaesés, 2015 volt az első olyan év 2008 óta, hogy újra 300 millió alá esett az értékesítés.

Okostelefon és Pc eladások 2016-2020 között (IDC adat)

A két legtöbbet értékesített okostelefonnak – Apple iPhone 6 és a Samsung Galaxy S6 – a processzor sebessége 1,8 és 2,1 GHz. A legtöbbet eladott PC-knek a sebessége 1,4 és 3,2 GHz között van.

A minimum követelmény egy az Ocolus Rifthez az Intel i5-4590, ami 3,3 GHz teljesítményt ad le. A jelenleg kapható leggyorsabb telefon sebessége -amely a Samsung Galaxy S7- 2,3 GHz.

A virtuális valósághoz, 90 filmkockát kell néznünk a videón másodpercenként – ehhez képest a mai telefonok szabványa a 60 képkocka. Nem beszélve a helyzeti fejkövetésről, ahol a telefon tudja mikor dőltöd el a fejed és képes követni az ilyen irányú mozgásokat. Mindkettő segíti a hosszabb távú viselést a szédülés nélkül.

De én úgy érzem, hogy mindkét tulajdonság elsőbbséget érez az okostelefon gyártóknál…

Média a jelenlegi legjobb alkalmazás …

… és ez az, amiért nem éppen a gyors iramú, fps lövöldözős játékalkalmazások a legmenőbbek.

A legjobb alkalmazások azok, amelyeken lehet videókat nézni, filmeket és TV műsorokat, vagy szimplán VR videókat a telefonodon. Sok ember a földön, egy 20 dolláros készülékkel a fején tesz egy utazást a virtuális világban, azon belül is a filmekben – természetes azért, hogy 360° élvezze azt. Csatlakoztatod a fülhallgatódat, és máris egy privát 360° os 3D mozid van, ahol azt nézel, csinálhatsz amit szeretnél, nem kell másokhoz alkalmazkodni.

Ilyen jellegű használathoz a komolyabb készülékek (Ocolus, HTC…) amiknek a kábele a számítógépbe van csatlakoztatva, nem túl kényelmes és hasznos. Egy mobilos készülék sokkal használhatóbb.

És a mobil készülékek már régóta tökéletesek videó lejátszáshoz

Mikor egyesítjük az összes elérhető filmet, TV műsorokat az új 360°-os lehetőséggel, gyors iramban fognak kijönni a jobbnál jobb tartalmak., az élet a mobil készülékes headsetet használóknak kedvez. Már sporteseményeket is virtuálisan megjeleníthetően veszik fel úgy, mint divat showkat és zene klipeket. és igen felnőtt tartalmakat is, és máris egy csomó mindent megnézel mire elkezdenéd használni a játékokat.

End Space VR

 

És, igen több ezer virtuális játék már elérhető és kompatibilis a mai VR készülékekkel. A legnagyobb része alkalmi játék, mint az Angry Birds, nem úgy mint egy Call of Duty. De nagy élmény velük játszani, és jól működnek egy minőségi headsettel.

 Forrás: www.hypergridbusiness.com

0 Komment

Szólj hozzá...